28 Eylül 2014 Pazar

#12 Hem sevip hem nefret ettiğim kitap | #13 En sevdiğim yazar


Bu meydan okumayı nasıl benimsediysem artık, yazamadığımda vicdan azabı hissediyorum. Bu son olsun deyip kaldığımız yerden devam edelim.

#12 Hem sevip hem nefret ettiğim kitap



Bunun için tereddüt etmeden seçtiğim kitap budur. Okurken sıkıldım da ama aynı zamanda ne olacak diye merak ettim de, değişik bir kitap yani. Kitap şuan elimde değil. Kitaba dair ne hatırlıyorum diye hafızamı zorladım, tek hatırladığı mistik güçlere ilgisi olan bir kız ve onun bir takım arayışları. Vah benim balık hafızam.

#13 En sevdiğim yazar

Tabi ki tek bir isimle yetinmeyeceğim. Paulo Coelho'yu başta söylemeliyim sanırım, çünkü saplantılı bir şekilde bir tek bu adamın kitaplarını alıp okuyorum. Çoğu kitabıyla da aşk yaşadık. Diğer bir isim de John Steinbeck. Fareler ve insanlarla başlayan yolculuğumuz şuan Gazap Üzümleri ile devam etmekte. Adı geçmezse raftaki kitapları rüyama girecek olan isim Gabriel Garcia Marquez. Ayrıca karizma kontenjanından Paul Auster. Çok oldu ama son olarak da Peyami Safa. Lise yıllarımda iflah olmaz bir Peyami Safa okuruydum. Deneme tarzı kitapları dışında bütün romanlarını okudum. Sanırım kasvetli ve sıkıcı ruh halim biraz da onun kitaplarından yadigar.  Biraz daha uzatırsam bir kaç isim daha eklerim sanıyorum, en iyisi bir Calexico şarkısı bırakıp gitmek.


6 yorum :

  1. En sevdiğim yazarlardan biri son kitabı aldatmak adlı kitabını daha almadım ama veronica ölmek istiyor, 11dakika kitapları beni çok etkilemişti..Bunu sanırım okumuştum.. Ormanda ayin gibi bir şeyler yapıp seks yaptıkları bölüm aklıma geldi çok güzeldi.. Okumadıysan Portobello Cadısını da oku, "sevdiğin adam kendine başka bir kadın bulursa kahkahayı basmayı unutma" gibi müthiş cümleler geçiyordu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ormanda ayin yapıyorlardı bir de omzun üzerinde ışık mı ne arıyordu bu kadın. aklıma gelenler bunlar:) portobello cadısını okudum, 11 dakikayı okumadım o da hazır ve nazır bekliyor:)

      Sil
  2. okumadığım bir yığın kitap var zaten ama belli başlı yazarlardan hala okumadıklarım olduğunu itiraf etmek çok zor... Paulo Coelho mesela... :/
    bende bir kendine söylenmecilik, bu cahillikle nasıl yaşadımcılık aldı gitti... sanırsınız hepiniz birden bana kitap meydan okuyosunuz! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahillik değil de bu tatlılıkla öleceksin sen yahu:) ay ben okuyorum da ne oluyor ertesi gün unutuyorum okuduğumu, cahillik baki kalıyor bende.

      Sil
  3. Ay resmen ben! Ben de Portobello Cadısı'nı yazmıştım, bu iki kadına uyuz oldum, kaldı ki büyük bir Paulo Coelho hayranı olduğum halde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap zevkimin uyuştuğu insanlara milyonlarca kalp. meydan okumandaki bütün okumadığım kitapların isimlerini yazıyorum bi kenara hehe

      Sil