29 Eylül 2013 Pazar

The Decemberists | Down by the Water




Yine kimse bilmesin, bilen insanlarla toplanıp şarkıları eşliğinde gizli ayinler tertip edelim istediğim bir grupla karşınızdayım. Ben biraz geride kalmışım sanırım, grup almış yürümüş. Bilmeyeni az, bilenler de benim gibi düşünüyor olmalılar ki, grubu hala tek keşfeden benmişim gibi davranıyorum. 

Neyse, The Decemberists, adeta kışın dinleyelim diye kurulmuş, indie folk yapan, Portland'lı bir grup. Halihazırda, 6 tane albümleri var. Grubun ismi esasında, "Decembrist Revolt" tan esinlenilmiş, şarkılar da mutlu melankolik olunca hadi demişler madem The Decemberists olsun da,  insanların içini ısıtıverelim. Grup, özellikle son albümleri, The King is Dead çıktıktan sonra epey eleştirildi hep aynı tarzda ilerledikleri için. Valla ben bu tarzdan sıkılmam, zira birşeyle meşgulken dinlenecek naif şarkı kıtlığı yaşıyorum çoğu zaman.

Grubun beyni, Colin Meloy'un sırf Morrissey şarkılarından oluşan bir albümü var ki, o konuyu ayrıyeten irdelemek isterim. 



23 Eylül 2013 Pazartesi

Nina Simone | Feeling Good




Bu satırları Ankara'da kendi evimde yazıyor olduğum için o kadar mutluyum ki arkadaşlar, saatlerdir temizlik yapıyor olmak ya da yarın iğrenç okul döneminin başlayacak olması hiç umrumda değil. Şuan ilgilendiğim  şey annemden çaldığım saksı çiçeğinin pencere önüne çok yakışması ve dinlemek istediğim müziğin ses düzeyine kendim karar verebiliyor olmak. Freedom is mine.

Ve şimdi sizleri alıp 60lara ait bir filmin içine sokuyorum. Filmin konusu size ait olsun, film boyunca fonda çalması gereken şarkı Nina'ya. Blues dedin mi soul dedin mi  Nina Simone, ismi ilk zikredilecek kişi. 1933 ABD doğumlu Nina Simone müzisyen kimliğinin yanı sıra, gerçek bir insan hakları savunucusu. "Medgar Evers","to be Young, Gifted and Black", "Four Woman" ırkçılık karşıtı keskin duruşunu yansıttığı şarkılardan sadece bir kaçı. Demiştim değil mi, umut yüklü sözlere sahip olup, eşliğinde iki tek atmanın şart olduğu şarkılar benim kalemim diye. Alın işte bir örneği de "Feeling Good". 

Şarkının Muse coverı ise, cover gibi cover. Dinlemelere doyamadım şu saatte. Şarkının kumaşı sağlam, yapacak bir şey yok.








1 Eylül 2013 Pazar

The Great Gatsby





The Great Gatsby (Muhteşem Gatsby), Mayıs 2013'te vizyona girmiş, kendinden epey söz ettiren bir film. ABD'li yazar  F. Scott Fitzgerald tarafından kaleme alınmış romandan uyarlanan film, romanın ilk filmi değil aslında. 1974 yılında ilk kez seyirciyle buluşmuş ve o yıllar uzun süre kendinden söz ettirmeyi başarmış. 1920lerin Amerikasını anlatan filmin konusunu uzun uzun anlatmayacağım, çünkü daha önce de dediğim gibi bir filmi spoiler vermeden anlatmak çok sıkıcı.

Soundtrack albümünü defalarca hatmetmiş olsam da, filmi epey sonradan izledim. Bunu niye yaptım ben de bilmiyorum ama izlediğim filmlerin arasında en iyilerden biriydi. Albümün prodüktörlüğünü Jay-Z üstlenmiş. Albüm daha ortada yokken fısıldanan bu isim, aslında sağlam bir soundtrack albümün geleceğinin habercisiydi. Yanıltmadılar. Ve bu albüm sayesinde film daha da sabırsızlıkla beklendi. 

Albümde 14 şarkı var. Bazıları film için yapılmış, bazılarıysa oldukça popüler şarkıların coverları şeklinde yer almakta.


1. 100$ Bill | Jay Z

Albümün prodüktörlüğünü üstlendi demiştik, tabiî ki de açılış şarkısı Jay-Z in. Ben çok bu tarzın insanı değilim. Ama okudum, gördüm epey gideri olan bir şarkıymış efendim.




2. Back To Black | Beyoncé x André 3000

O da ne. Geçtiğimiz yıllarda kaybettiğimiz Amy Winehouse’un “Back to black” listede. Beyonce ve Andre tarafından coverlanmış. Açıkçası Andre kimdir necidir bi fikrim yok. Bu kadın da kimmiş soruları eşliğinde şarkıyı açtığımda, oldukça iyi bir yoruma sahip erkek vokal olduğunu fark ederek bir aydınlanma yaşadım. Hakkında bildiğim bundan ibaret şimdilik. Beyonce ise ne yaparsa güzel yapar, bunu biliyoruz. Eş kontenjanından girmiş olduğu düşünülse de, utandırmamış. Bunu da sevdik gitti. Amy rahat uyuyabilirsin.



 3. Bang Bang | Will.i.am

 Bu şarkı, sanırım filme ait en neşeli şey.



 4. A Little Party Never Killed Nobody (All We Got) | Fergi e (feat. Q-Tip & GoonRock)

Ve yine bir kopmalık şarkıyla karşı karşıyayız. Şarkının Fergie’ye ait bölümlerini al, üstünden dımtısı çek, harikulade bir şarkı olmadı mı? Ama Fergie’ye yakışanı bu hali elbette.



 5. Young and Beautiful | Lana Del Rey

İşte albümün tam benlik kısımlarına geçtik arkadaşlar. Ah ah. Lana ne yaptın yine sen kızım. Soundtrack çıkmadan yayınlanan bu Lana Del Rey şarkısıyla zaten çoktan izlenesi bir film olduğu anlaşıldı. Bilmiyorum şarkı iğrenç de olsaydı, sırf Lana Del Rey şarkısı olduğu için beğenedebilirdim. Ama olmuş arkadaşlar yapacak bir şey yok. 



6. Love Is The Drug | Bryan Ferry with The Bryan Ferry Orchestra

Ahah! Roxy Music rocks! Nasıl severim nasıl! Çokça da coverı var. Ama Bryan Ferry noktayı koymuş da olabilir. Bu kadar mı yakışır ya. Bayıldım. Kylie Minogue ve Jamiroquai  coverlarını da dinlemenizi öneririm.



7. Over the Love | Florence + the Machine

Bu şarkıya ve yoruma yapacağım tek bir eleştiri beni taş eder. En sevdiğim Florence and the Machine şarkısı. Yürü kızım Florence!



8. Where the Wind Blows | Coco O. of Quadron



9. Crazy in Love | Emeli Sandé & The Bryan Ferry Orchestra

Ve işte diğer merak edilen. Orjinalinden daha başarılı bir Crazy in love. Bu kız güzel soul müzik yapıyor, kabul edelim. 



10. Together | The xx




11. Hearts a Mess | Gotye


İşte bir diğer taptığım isim ve taptığım bi şarkı.Yahu bu adamın sesiyle evlenmek istiyorum mümkünse. Bu adamın somebody that used to know dan ibaret olduğunu sananlara da akıl edip bu albüme koyanlara da selam olsun. Zira bir zamanlarımın totemlerine konu olmuş bir şarkıdır Hearts a mess.



12. Love Is Blindness | Jack White

Dinlediğim en güzel coverlardan biridir bu arkadaşlar. Tamam coverlayan zaten Jack White, alemin en yetenekli müzisyenlerinden ama bu kadar etkileyebileceğini tahmin etmiyordum. O gayet rahat girişi, giderek sertleşen sounduyla, üzgünüm U2, şarkı gerçek benliğini Jack White sayesinde kazanmış. 


                     



13. Into the Past | Nero

Sanırım albümdeki sevmediğim tek şarkı. Şarkıyı dinlerken yoruldum, sıkıldım bi garip. Bir sonraki dinleyişime saklıyorum.



14. Kill and Run | Sia

Finali kraliçemle yapıyoruz tabi. Kadın dünyaya mükemmel şarkılar yapması için gönderilmiş, ben artık ne diyeyim bu şarkı üzerine. Tabiki de bayıldık ve kusana kadar dinleyeceğiz. Sia Furler çok yaşa!



Albümde görüldüğü üzere kötü şarkı yok gibi. Benim açık ara favorim, Love is Blindness oldu. Şu sıralar hergün bi kaç kere ruhumu Jack White'a teslim ediyorum. Coverlarsa beklenenden fazlası olmuş, çok da hoş olmuş, siz ne dersiniz?